Fotografia narativă. Ghid complet (partea I)

            Care a fost ultima fotografie care te-a impresionat? Care te-a lăsat fără cuvinte sau, pur și simplu, te-a fermecat și încă te mai gândești la mesajul ei? Așa e că nu era o compoziție de forme și culori și... nimic mai mult? Așa e că acea fotografie a reușit să-ți transmită ceva? O stare, un sentiment, o emoție... A reușit să-ți spună o poveste. De fapt, asta fac toate fotografiile memorabile: spun o poveste, conțin o istorie impresionantă pe care reușesc să ți-o transmită la prima vedere.

          Spre deosebire de un film sau o piesă de teatru care au la dispoziție o oră și jumătate sau două, spre deosebire de o carte care are cel puțin o sută de pagini în care să-și detalieze poveștile, o fotografie are la dispoziție ceea ce surprinde într-o miime de secundă. Sau, cu alte cuvinte, îngheață timpul în momentul în care fotograful a apăsat butonul declanșator, iar asta face să pară extrem de greu să poți „povesti” ceva prin intermediul imaginii rezultate. Nu este vorba nici măcar de o serie de imagini statice, ci doar de una singură. De fapt, ceea ce transformă o fotografie într-o experiență fascinantă este puterea subtilă cu care ne atrage și ne moțiovează, captivându-ne atenția. O micro-istorie, cu toate detaliile, cu început, conținut și sfârșit „spuse” simultan.

          Elemente indispensabile într-o fotografie narativă: desigur că nu se pot include toate elementele următoare într-o sigură fotografie, însă cu cât mai multe, cu atât mai ușor îi va fi celui care privește să înțeleagă povestea.

- Un context fizic: Decorul (fundalul) în care are loc povestea. Poate fi natură, oraș, o stradă, un restaurant, o cameră sau chiar interiorul unui obiect etc, cu condiția să fie ușor identificabil. Și nu este vorba aici de numele locaţiei, ci de faptul că trebuie ca privitorul să înțeleagă clar unde este făcută fotografia.

- Un context temporal: Poți transmite prin modul în care este făcută fotografia o referință în legătură cu momentul din zi/an în care a fost făcută? Este dimineața, este la apus, vară sau iarnă? Fotografiile care includ indicii temporale au o mai mare încărcătură narativă decât cele din care, oricât ai privi, nu poți să deduci nimic în legătură cu contextul temporal.

- Un context emoțional: Fotografia trebuie să definească cât mai clar o emoție predominantă. Nu este obligatoriu să fie singura, ci doar cea care va prevala în fața tuturor celorlalte. Direcția vizuală aleasă pentru fotografie trebuie să conducă și ea către emoția predominantă. De exemplu, va fi greu ca sentimentele să fie exprimate prin intermediul unei fotografii în culori vii și calde.         

- Un element protagonist: Prin „element” înțelegem o persoană, un obiect, un peisaj, orice poate deveni protagonistul (personajul principal) fotografiei. Acesta trebuie stabilit înainte de a fi făcută fotografia și nu lăsat la întâmplare.

- va urma -

Din secretele de bază ale realizării unui film de nuntă perfect

        Atunci când filmezi un eveniment în plină desfășurare – așa cum este o nuntă -, nu ai decât o singură ocazie pentru a surprinde anumite momente în mișcare. Nu este tipul de filmare pe care s-o poți repeta la infinit, până când totul iese perfect.
        Cameramanul trebuie să se afle în momentul și locul exacte pentru a înregistra secvențele cele mai reprezentative ale nunții, cele care ulterior vor deveni poate cele mai prețioase amintiri ale tinerilor căsătoriți.

        Iată câteva dintre secretele care stau la baza unei filmări profesioniste:

- Nu promite mai mult decât este fizic posibil. Așteptările clienților trebuie să fie realiste, ei trebuie să înțeleagă că pelicula va reda cele mai importante momente precum pregătirile, ceremonia în sine și petrecerea.

- Echipamentul trebuie instalat înaintea începerii evenimentului. Este necesar ca operatorul să inspecteze înainte locația pentru a-i vedea particularitățile și a-i exploata avantajele în cadrul filmărilor (ce tipuri de lumini există, ce dimensiune are spațiul de desfășurare, dacă este alcătuit din una sau mai multe încăperi etc).

- Înainte de începerea ceremoniei religioase sau a petrecerii, este nevoie de probe pentru a stabili care este locul perfect de unde se poate filma.

- În timpul ceremoniei religioase, unii cameramani preferă un loc fix – cel inițial ales, de unde filmează totul, alternând planurile, iar alții optează pentru un mod personal de filmare – urmând îndeaproape mirii. Deși mireasa este, până la urmă, personajul principal al evenimentului, camera nu va fi tot timpul fixată doar pe ea, nunta aparținând, în egală măsură, și mirelui. În general, este filmată întreaga slujbă, urmând ca la montaj să rămână un film coerent, din care să nu lipsească momente esențiale.

- În ceea ce privește petrecerea, cameramanul trebuie să cunoască locul pe unde vor intra mirii și invitatii, care sunt momentele principale ale evenimentului (precum valsul mirilor, furatul miresei, tăierea tortului sau aruncarea buchetului) și dacă nunta va conține momente extraordinare (vreun invitat special, un discurs programat, etc). În caz că există un program al nunții, acesta va trebui înmânat înainte de eveniment echipei care va filma și va fotografia evenimentul. Și aici va fi nevoie de prim-planuri cu detalii emoționante – de la aranjarea meselor, la flori, emoțiile invitațiilor sau detalii vestimentare din ținutele mirilor, invitațiile sau tortul înainte de a fi tăiat. Este de preferat însă ca invitații să nu fie filmați în detaliu sau prea mult timp când servesc masa, aceste momente nefiind definitorii pentru nuntă și nici apreciate ulterior de cei care vor viziona filmul.

- Colaborarea cu fotograful. Aici este vorba de o echipă care lucrează împreună pentru a surprinde în imagini și pe peliculă povestea de dragoste a mirilor, dar și bucuria cu care aceasta este celebrată alături de oameni dragi. O idee ar fi ca pregătirile pentru anumite fotografii de grup să fie filmate, aceste momente rezultând adesea amuzante și complet „documentate”, având în vedere că sunt atât filmate, cât și fotografiate.

- Desigur că există multe stiluri în care poate fi filmată o nuntă. Dacă numai cel așa numit „clasic” nu este pe gustul mirilor, poate că le surâde ideea de a avea nunta rezumată și sub forma unui video-clip – iar pentru asta este nevoie de participarea tuturor și de un scenariu pe care mirii și câțiva invitați să-l cunoască și să-l urmeze, pentru un plus de originalitate și amuzament.

         Pot stabili cu cameramanul, înainte de eveniment, modul în care doresc să-și păstreze aceste amintiri în format video. La Grafix Studio oferim consultanță detaliată viitorilor soți în ceea ce privește modul în care realizăm filmările.

         Unii miri vor avea, de asemenea, nevoie de prezența cameramanului și a fotografului și după nuntă, dacă se hotărăsc să facă ceea ce se numește „trash the dress”, o sesiune ieșită din tipare, de-a lungul căreia tinerii căsătoriți ies în natură, se joacă și improvizează fără să le pese de ce se va întâmpla cu rochia de mireasă sau, dimpotrivă, cu intenția clară de a o murdări, fie că este vorba de vopsea, pământ, nisip sau apa mării.

- Editarea filmărilor este și ea foarte importantă. Atenție la succedarea cronologică a momentelor și la modul în care se face trecerea de la unul la altul. Muzica, fotografiile sau fragmentele video adăugate ar trebui întâi să se justifice și, în al doilea rând, să nu cadă sub incidența drepturilor de autor. Desigur că este de preferat, pentru un material final autentic și veridic, să nu fie folosite decât elemente ale respectivei nunți.

- Fiind una dintre cele mai importante zile din viața mirilor, discreția, profesionalismul și respectul sunt indispensabile. La aceste ingrediente trebuie să adăugăm talentul și pasiunea pentru a obține cea mai emoționantă și curată amintire de la nuntă.

Cinci lecții de aur universal valabile ale artei fotografice

          Tehnologia din spatele fotografiilor contemporane evoluează în mod continuu. Și tehnica fotografilor cunoaște pe zi ce trece inovații surprinzătoare. Cu toate acestea, în arta fotografică există câteva principii inalterabile, permanente și universal valabile, aplicabile în orice moment și cu influențe evidente asupra fotografiilor finale, indiferent de tipul acestora.

Lecția numărul 1: Nu este vorba de aparatul de fotografiat, ci de obiectivul său

        Aparatul de fotografiat este un senzor, dacă vreți un fel de „traducător” care procesează imaginea surprinsă de obiectiv. Există o mulţime de tipuri de lentile și fiecare permite fotografierea în mod diferit. Aparatul fotografic poate fi comparat cu „creierul”, în timp ce obiectivul este „ochiul”, acolo unde are loc percepția. Alegerea obiectivului perfect depinde de tipul de fotografii care urmează să fie făcute.

Lecția numărul 2: Nu este vorba de aparatul de fotografiat, ci de fotograf

        Fotograful artist se află în centrul fotografiei, chiar dacă nu apare în ea. Autorul, scenaristul, cel care o „vede” înainte de a apăsa pe butonul declanșator, cel care regizează povestea din spatele instantaneului surprins, fotograful este precum un dirijor fără de care, oricât de talentați ar fi membrii orchestrei și oricât de bine acordate instrumentele, muzica ar refuza să se nască. Fotograful este cel care pune în practică principii, concepte tehnice, gestionează aparatura și reglajele acesteia, ia decizii vitale și se implică cu trăirile, emoțiile și sentimentele sale pentru a oferi lumii viziunea sa unică asupra subiectului fotografiat.
        Așa cum se spune că, dacă un scriitor te transformă în personaj, devii nemuritor, tot așa, dacă un fotograf talentat îți oferă viziunea sa, imortalizându-te în fotografii, ai toate șansele să devii subiectul unei opere de artă. Iar arta este, dintotdeauna, echivalentului singuri tip de nemurire accesibilă oamenilor.

Lecția numărul 3: Lumina înseamnă 50% din reușită

        Fără lumina potrivită, fotografia va avea de suferit. Însă nu este nevoie doar de lumină, ci și de talentul fotografului pentru a o utiliza în beneficiul rezultatului final. Fie că vorbim de lumina naturală sau de cea artificială, tot fotograful are ultimul cuvânt de spus. Cu atât mai mult în cadrul unor evenimente, acolo unde trebuie să surprindă, fără a incomoda, esența acestora.

Lecția numărul 4: Povestea contează!

        Fotografiile sunt, de fapt, un canal de comunicare, mult mai puternice decât cuvintele, însă similare acestora, picturii, muzicii, filmelor și oricărei alte forme de artă. Chiar dacă fotograful și-a însușit primele trei puncte de mai sus, fără o poveste pe care fotografiile lui să o ilustreze, munca sa este golită de mesaj, emoție, sens.
        Cine privește fotografia trebuie, la rândul său, s-o simtă, s-o trăiască, să-i capteze
mesajul, să se lase purtat în locul și momentul când a fost făcută, să devină „contemporan” cu subiectul acesteia. Povestea este sufletul fotografiei și motivul pentru care va fi păstrată și arătată.

Lecția numărul 5: Fă o fotografie unică. Irepetabilă. De fiecare dată!

        Fotografiile care ne lasă fără cuvinte sunt cele care au personalitate, transmițându-ne mesajul într-un mod aparte, cu un stil inconfundabil, cu o tehnica proprie impecabilă. Cu o „semnătură” unică. Acestea sunt cele de care ne vom aduce mereu aminte. 

       Acestea sunt fotografiile pe care oamenii le privesc cu atenție, minute în șir. Acestea
sunt fotografiile premiate.

Fotografie premiata in anul 2016 de Abstract Canvas

        În concluzie, aceste cinci principii stau la baza fotografiilor reușite, a celor datorită cărora știi că ai în față un fotograf profesionist căruia i-ai încredința, sigur pe alegerea ta, onoarea de a-ți fi fotograf la nuntă sau la orice alt eveniment important din viață.

Zâmbiţi, vă rog! Sau nu...

Cum arătau fotografiile de nuntă de la început de secol XIX

            Zilele acestea - până pe 9 septembrie - este deschisă la Galeria Ricco/Maresca din New York o expoziţie fotografică fascinantă, o invitaţie la o călătorie nupţială în timp. Întorcându-ne în anii 1800, devenim participanţi muţi la nunţile epocii.

Cât de mult ne-am schimbat în ultimele două veacuri?

            Cele mai mari diferenţe sunt, evident, cele legate de tehnologie – pentru a putea avea amintiri din ziua nunţii, mirii trebuiau să viziteze un studio fotografic de unde, probabil, se întorceau cu una-două fotografii realizate într-un decor standard. Acel gen de fotografii (şi unicul la vremea respectivă) în care protagoniştii sunt puşi să stea (destul de mult, realizarea unei fotografii presupunând un proces îndelungat) în poziţii rigide, studiate înainte, impersonale şi inexpresive. Seriozitatea şi gravitatea momentului sunt incompatibile cu zâmbetele. Pozele astfel obţinute redau o stare de fapt, un fel de concluzie a evenimentului şi... cam atât.

            Ulterior, odată cu evoluţia aparatelor de fotografiat, imaginile au căpătat „viaţă”, iar fotografii, libertate de „mişcare”. De exemplu, în urmă cu 10-15 ani, fotograful de nunţi nu era limitat decât de cele 32 de poziţii ale unui film. Câte filme putea să aibă la el? 3-4-5? În prezent, însă, odată cu era digitală, are la dispoziție un număr nelimitat de cadre. La sfârşitul evenimentului, poate avea şi 3000 de poziţii, dintre care livrează clientului final 1000. Şi asta pentru că acesta libertate de mişcare, de creaţie şi de concept pe care tehnologia o facilitează artistului fotograf contemporan se traduce printr-un concept modern de fotografie. Acesta presupune crearea unei poveşti şi nu doar a unui set de imagini mai mult sau mai puţin similare. Azi nu se mai rezumă nimeni la clasicele posing-uri (deşi nu sunt eliminate complet), pentru că fotografiile fac parte dintr-o naraţiune. Una dinamică, ale cărei mişcări, atitudini, gesturi, emoţii, trăiri sunt toate fidel captate de cameră.

           La Grafix Studio căutăm întotdeauna cadrul perfect, acea milisecundă care, în realitate, presupune, de fapt, 5-10 cadre (dubluri sau cadre de iniţiere) în spate.

            Dar haideţi acum să ne întoarcem împreună în timp şi să admirăm fotografiile alb-negru sau sepia care se regăsesc, la iniţiativa co-proprietarului galeriei, Frank Maresca, inclusiv într-o carte publicată recent.

            Fotografiile ne emoţionează azi doar prin calitatea lor de martori ai istoriei, pentru faptul că şi-au făcut „datoria”, rezistând în timp până la noi, generaţii atât de îndepărtate de protagonişti, însă dincolo de asta nu transmit nicio emoţie. Personajele îşi reprimă orice tip de exteriorizare. Şi poate că în unele dintre fotografii chiar nu este nimic de reprimat. Să nu uităm că în acea epocă erau la modă căsătoriile bazate pe interese economico-sociale (precum faimoasele alianţe dintre nobilii scăpătaţi care aveau numele şi renumele şi noii îmbogăţiţi/parveniţi care aveau banii).

            Regina Victoria şi principele Albert au fost cei care au lansat moda acestor tipuri de fotografii. Când s-au căsătorit, în 1840, regina purta o rochie albă. Tabloul lor de nuntă a fost iniţial o pictură însă, 14 ani mai târziu, cuplul a recreat ziua nunţii în faţa unui fotograf, iar poza astfel obţinută a ajuns, la sfârşitul secolului al XIX-lea, tendinţă în ceea ce priveşte fotografiile de nuntă, inclusiv printre oamenii de rând.

            Fotografiile din expoziţie provin din târgurile de vechituri din New York sau au fost achiziţionate on-line. Multe dintre ele datează din perioada 1875 -1895 şi provin din Wisconsin.

            Privindu-le, ne dăm seama de schimbările de mentalitate care au avut loc de-a lungul anilor. Nu numai moda, ci şi atitudinea este cu totul alta, dar şi motivul pentru care doi oameni hotărăsc să se căsătorească. Relaţiile dintre miri, modul în care soţia se raportează la soţ şi invers, toate aceste subtile detalii se pot ghici dincolo de posturile fixe.

            Dar din punctul de vedere al fotografului, suntem aceiaşi de la 1800, însă aceiaşi care azi se bucură de libertatea de a crea o minunată poveste de dragoste în fotografii.

(sursă foto)

Ce trebuie să ştii despre viitorul tău fotograf! Nu-ţi lăsa nunta pe mâna oricui!

       De cele mai multe ori, când mă întâlnesc cu potenţiali clienţi, aud aceleaşi lucruri, „Nu vrem fotografii ca ale părinţilor noştri, drepţi ca la fotograf. Vrem fotografii naturale, realizate de un fotograf suficient de abil şi de discret încât să nu se comporte invaziv şi să întrerupă evenimentul.”

      Vestea bună este că deja fotografia de nuntă se îndreaptă spre acest stil.  „Posing”-urile (sau momentele când fotograful trebuie să intervină), după parerea mea, ar trebui să aibă loc doar în timpul şedinţei foto şi nu într-un mod invaziv. Mirii trebuie să fie relaxaţi, nu aşezaţi la milimentru.

       Sunt şi excepţii însă – şi aici mă refer la acei fotografi care îi asează pe miri şi nuntaşi la „posing”-uri în absolut toate momentele nunţii, mutându-i de colo-colo pentru a crea imagini „perfecte”. Chiar vă rog, atunci când vorbiţi cu viitorul vostru fotograf de nuntă, să întrebaţi dacă procedează aşa. Nu mi se pare nimic mai rău decât să fii tras de mânecă toata ziua când, de fapt, îţi doreşti un fotograf care să surprindă nunta, asa cum este ea, să te uiţi peste ani la fotografii şi să retrăieşti momente, nu să te vezi crispat, aranjat la „posing”-uri rigide, care nu te reprezintă.

       Majoritatea fotografilor vor surprinde ziua nunţii aşa cum este ea. Acum, poate te întrebi, dacă toţi merg pe aceleaşi principii, rezultatele vor fi similare, nu? Deci, ce face ca o fotografie să fie bună şi după ce ar trebui să mă ghidez atunci când îmi aleg fotograful? După ce fel de fotografii ar trebui să mă uit în portofoliul lui de nuntă?

Cred că totul se rezumă la capacitatea de a crea o poveste prin fotografii. 

       Fiecare fotograf are stilul său de a spune povestea voastră prin imaginile sale. Felul în care percepe nunta influenţează fotografiile tale, cum le face, unde sunt pozitionaţi atunci când au loc evenimente importante. Astfel, poţi identifica cu uşurinţă câteva variabile cu care fotografii „se joaca” pentru a-şi impune stilul.

Lumina direcţionată

       Orice fotograf cu care ai vorbi ţi-ar spune că lumina face 90% din fotografie. Unul dintre cele mai bune moduri de a înţelege lumina este să ridici mâna cu palma îndreptată spre fereastră. Apoi, începi să roteşti palma şi vei observa diferitele moduri prin care aceasta este luminată şi umbrele rezultate din poziţia ei. Daca ţii palma direct spre fereastă, o vei vedea luminată integral, dar dacă o roteşti la 90 de grade fata de fereastră, va face umbră şi va crea o imagine ceva mai dramatică. Asta facem noi, fotografii, toată ziua. Analizam lumina. 

Aşa că, atunci când vei analiza un portofoliu, vei începe să observi că ne jucăm cu lumina diferit. 

       Fiecare fotograf are un stil anume, iar fotograful „perfect” are stilul cu care tu rezonezi. Uitaţi de recomandări ”cel mai bun este este bun x sau y”, analizaţi şi decideţi singuri!

Compoziţie

         După lumină, următorul lucru la care ar trebui să te uiţi este compoziţia. Nu vreau să aprofundez foarte tehnic, în principiu se referă la „setup” şi elementele care compun fotografia. Ce „setup” a făcut fotograful pentru a crea imaginea? Chiar dacă fotografiem nunta, aşa cum este ea, ne uitam după moduri diferite de a face fotografiile.

       Uite un exemplu mai jos, o fotografie cu mirele şi tatăl lui, diferită faţă de o simplă fotografie de grup. 1. mirele este în spate, 2. tatăl lui care abia coborâse scările, 3. reflexia în geam - astfel am reuşit să aduc două planuri într-unul singur. 

       Din astfel de cadre reuşesc să creez povestea, după ore de fotografiere, obţinând astfel un rezumat în câteva imagini care te trimit acolo, în mijlocul evenimentului, cu atmosfera şi emotia acelei zile.

       Puneţi întrebarea, sunt toate fotografiile făcute din acelaşi unghi şi perspectivă? Cum face fotograful lucrurile intersante? Sunt momente, precum cel de mai jos, când fotograful „intră în acţiune”? Orice te face să simţi că „eşti acolo” este, din punctul meu de vedere, o compoziţie buna.

Echipamente

       Totul se rezuma la echipament nu? Ai aparat bun, ai poze bune! Tot ce am citit pe net, legat de „fotograful perfect” te îndeamnă să întrebi „Ce echipamente folosiţi?”. Dacă nu lucrezi, la rândul tău în domeniu, sincer, mi se pare pierde de timp. O să-ţi răspund, 6d, 16-35 mm, 24-70 mm, 50 mm, 100 mm. Te-am convins, semnăm? :)

       Fiecare dintre noi, fotografii, ne „personalizăm” trusa foto cu echipamente care răspund cel mai bine stilului nostru. Dacă nu am un 70-200 mm, cum au majoritatea, nu înseamnă că am o lentilă lipsă, pur şi simplu, nu mă ajută. L-am avut până anul trecut, l-am vândut pe bani puţini :).

       Părerea mea personală, atunci când te uiţi la fotografii, acestea trebuie să fie clare, „sharp” cum zicem noi. Dacă sunt „soft”, uşor neclare, „vignetate” sau fete albe şi fundaluri negre, probabil că fotograful foloseşte aparatul foto împrumutat de la bunici. 

      Un pont - dacă pot să-i spun aşa – în discuţia cu fotograful, întreabă-l şi despre cum vede el o nuntă, chiar dacă probabil ţi-ai cam dat seama de asta din portofoliul lui. Până la urmă, este vorba despre o poveste în imagini, cu glasul lui.

        Aşa că întrebă-te, îţi place stilul lui? Sunt fotografiile sale „sharp” sau „soft”? Povestea pe care o va spune fotograful prin viziunea lui, este şi a ta, este despre tine?

Concluzie

       Cred că pare multă informaţie, aşa că o să simplific: „Iţi plac fotografiile lui?”.  Daca nu prea te pricepi la critica artistică, nu-i nici o problemă, ignoră întrebarea şi treci direct la a doua. „Iţi place fotograful ca persoană, caracter?” Deşi nu pare la prima vedere, să ştii că acest aspect este mult mai important decât lumina, compoziţia, tehnica etc.

Sper că aceste sfaturi iţi vor fi de un real folos în găsirea fotografului de nunta „perfect” şi te invit mai departe să arunci o privire în portofoliul nostru.

Cristi Mocanu, fotograf GRAFIX STUDIO

Grafix Studio a crescut si se schimbă

În viața oricărei companii vine momentul în care trebuie să te întrebi ce-ai reușit să faci și în ce te-ai transformat? După zece ani de existență, momentul acela a venit și pentru Grafix Studio, iar răspunsul la întrebările acestea trebuie să îl spunem tuturor, pentru că am învățat, am făcut lucruri din ce în ce mai frumoase și ne-am maturizat.

Așa că am hotărât că avem nevoie de un nou logo, care să vorbească mai bine despre cine suntem și ce facem. Ca atelier de creație, Grafix Studio a progresat enorm în ultimii ani, diversificându-ne în mare măsură tehnica compozițională. De aceea, noul nostru logo începe prin a sublinia fără echivoc că facem fotografie și videografie; însă le facem la nivel profesionist, ajutați de un limbaj artistic cizelat în sute de experiențe. Elementul grafic de forță al logo-ului constă în reprezentarea Proporției de Aur (unul dintre principiile cele mai importante în crearea armoniilor vizuale), continuată cu abstractul artistic provenit din imaginație și interpretare. Fontul folosit - de tip Art Nouveau - descrie eleganța pe care o propunem în lucrările noastre, care sunt întotdeauna despre oameni și sentimente și nu despre evenimente și locuri.


Noul logo e un melanj echilibrat de ordine și abstract, care enumeră vizual trăsăturile pe care le-am dobândit în acești ani: determinare, simț artistic și curajul de a experimenta. Astea sunt virtuțile principale ale Grafix Studio, așa cum le vedem noi în anul în care împlinim un deceniu de activitate creativă.

Și cum trăsăturile de care am vorbit nu le-am fi putut căpăta fără voi, clienții și partenerii noștri, vă mulțumim că ne sunteți alături!

Logo design conceptie.ro

Sedinta foto de familie

Şedinţele foto de familie au o încărcătură emoţională aparte. Nu doar membrii familiei au emoţii, ci, recunoaştem, şi noi, cei cu aparatul foto la purtător, mai ales că este vorba despre prima şedinţă foto de familie după o pauză ceva mai lungă.

Pentru că eram în luna aprilie, iar afară era încă destul de frig, am decis să organizăm şedinţa foto în intimitatea locuinţei familiei. Lucrul acesta însă nu ne-a împiedicat să realizăm nişte fotografii memorabile, în care am încercat să captăm toată dragostea, tandreţea şi emoţia relaţiei dintre părinţi şi cei doi copii mici, un băieţel şi o fetiţă. Am avut norocul să păşim într-un cămin liniştit şi cald, înconjuraţi de jucăriile colorate ale copiilor şi, mai presus de toate, de fericirea şi zâmbetul părinţilor. Fetiţa, Ana-Maria, a fost minunată şi m-a ajutat să îmi reintru repede în mână. Ce poţi să-i faci unui copil care zâmbeşte continuu la aparat? Fotografiii!

Mă bucur enorm pentru această familie fericită. În timpul petrecut împreună cu ei am surprins dragostea pe care o poartă fratele mai mare surioarei sale, dar şi mulţumirea şi liniştea tatălui când îi priveşte şi se gândeşte că are o familie perfectă.

Mă bucur că fotografiile care îi au drept protagonişti au ieşit exact aşa cum mi-am dorit. Am plecat după cele două ore ale şedinţei cu sute de fotografii minunate, aşa cum îmi ies de fiecare dată când am de-a face cu oameni relaxaţi, frumoşi şi dornici de fotografie.

fotografia-de-familie-10.jpg